Site logo
searchclose
Artikelen
Vacatures
Bedrijven
search
add

DB Schenker investeert in uitbreiding luchtvrachtservices vanuit Eindhoven

Door Redactie Nationale Transportgids
schedule 3 min
location_on [xx]km
DB Schenker breidt zijn luchtvrachtservices verder uit in de Benelux. Vanaf het tweede kwartaal van 2022 zal DB Schenker operationeel zijn vanuit een nieuw, modern pand in de nabijheid van Eindhoven Airport. Met een centrale ligging in de Benelux en goede aansluitingen naar Brussel, Maastricht, Frankfurt, Amsterdam en Luxemburg biedt de locatie in Eindhoven alle mogelijkheden om snel en efficiënt aan de groeiende vraag van klanten te voldoen. Dit meldt DB Schenker.

"In het hart van Brainport Eindhoven zijn onze services primair gericht op de hightech- en semiconductorsectoren," zegt Paul Schreiber, Vice President Air Freight bij Schenker Logistics BeNeLux. "Voor een grote klant voeren wij hier straks specialistische activiteiten uit. Onze medewerkers beschikken over jarenlange concrete ervaring en hebben grote expertise in het opbouwen van deze sensitieve vrachten op vliegtuigplaten voor wereldwijde verzending. Daarnaast zullen er in het nieuwe warehouse ook nieuwe activiteiten worden ontwikkeld en aangeboden. We blijven investeren en innoveren om onze klanten van een kwalitatieve topservice te voorzien, nu en in de toekomst."

Duurzaamheidseisen

Het multifunctionele pand van DB Schenker in Eindhoven is TAPA-A gecertificeerd en voldoet aan alle huidige duurzaamheidseisen. Met een oppervlakte van 4.800 m2 en nieuwe ULD-equipment beschikt het warehouse over alle faciliteiten voor de verschillende luchtvrachtactiviteiten.

Innovatie, duurzaamheid en veiligheid staan centraal in de bedrijfsstrategie van DB Schenker. In de Benelux investeert de logistiek dienstverlener voortdurend in verdere groei en ontwikkeling van duurzame producten en in de modernisering en vernieuwing van zijn sites op strategische locaties.

Door: Nationale Transportgids
Beeld: DB Schenker

05 september '24 ( 8:45)

Pilotentekort: KLM vraagt parttimevliegers om meer uren te vliegen

KLM gaat parttimepiloten vragen om meer uren te vliegen. De luchtvaartmaatschappij kampt naar eigen zeggen met een groot pilotentekort en denkt dat de parttimers kunnen helpen om komende jaren roosterproblemen te voorkomen.

04 september '24 (15:45)

Schiphol hoeft van kabinet minder te krimpen

Schiphol hoeft van het kabinet minder te krimpen, heeft minister Barry Madlener (Infrastructuur) bepaald. Eerder moest het maximale aantal vluchten nog terug naar 460.000 tot 470.000 per jaar, nu wordt dat waarschijnlijk 475.000 tot 485.000. Madlener vraagt de Europese Commissie om advies over de plannen, meldt zijn ministerie in een persbericht.

03 september '24 (10:45)

Vakbond FNV eist schadevergoeding van KLM om overbelasting werknemers Schiphol

Vakbond FNV eist een schadevergoeding van KLM voor fysieke overbelasting van zijn bagagewerknemers op luchthaven Schiphol. FNV vindt dat KLM aansprakelijk is voor het ziek worden van bagageafhandelaars door die overbelasting. Ook andere werkgevers op Schiphol zullen aansprakelijk worden gesteld, aldus de bond.

03 september '24 ( 8:30)

Poll Corendon: nu al grote vraag naar winterzonbestemmingen

Ondanks het feit dat veel Nederlanders nog maar net de zomervakantie achter de rug hebben, maken velen nu al plannen voor een reis naar een zonnige winterbestemming. Dat blijkt uit een poll van Corendon: een kwart van de respondenten heeft al een winterzonvakantie geboekt en kijkt er erg naar uit. Daarover bericht Corendon.

02 september '24 (10:30)

Inspectie Leefomgeving en Transport dreigt KLM met dwangsom vanwege ongeoorloofde nachtvluchten

De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) dreigt KLM een dwangsom op te leggen omdat de luchtvaartmaatschappij drie keer ongeoorloofd is afgeweken van de nachtelijke vertrekroute vanaf Schiphol. Daarmee zou KLM onnodig voor extra overlast hebben gezorgd voor omwonenden.

30 augustus '24 (14:15)

Schiphol wil van krapste Europese luchthaven naar middenmoot

Schiphol wil met de forse investeringen van de komende jaren vooral zorgen dat reizigers meer ruimte krijgen en dat zij kunnen rekenen op betere voorzieningen. "De afgelopen twintig jaar lag de nadruk op groei en goedkoop. Er is niet geschilderd en het dak is niet onderhouden tot het in elkaar stortte, wat nu aan het gebeuren is", zegt topman Pieter van Oord. "En er zijn geen kamers bijgebouwd voor de nieuwe kinderen", helpt financieel directeur Robert Carsouw de problemen te schetsen.

30 augustus '24 (12:45)

Schiphol verwacht volgend jaar meer passagiers dan voor corona

Schiphol denkt volgend jaar voor het eerst meer passagiers te hebben dan voor de coronacrisis. Dat zegt de nieuwe topman Pieter van Oord tijdens een persconferentie na een ruwe schatting op basis van de passagiersaantallen van de afgelopen tijd. Dit jaar rekent de luchthaven nog op 65 miljoen tot 68 miljoen reizigers, tegenover net geen 72 miljoen in 2019.

30 augustus '24 (10:45)

Maatschappijen kijken gespannen naar budgetdiscipline Schiphol

Luchtvaartmaatschappijen begrijpen dat Schiphol moet investeren, maar roepen de luchthaven op budgetten beter te beheersen. Daarnaast moet Schiphol de tarieven voor het gebruik van het vliegveld "in redelijkheid" verhogen. Dit zegt de belangenorganisatie voor Nederlandse luchtvaartmaatschappijen BARIN na de bekendmaking van een investeringspakket van 6 miljard euro van Schiphol.

30 augustus '24 ( 8:45)

Flinke winst voor Schiphol door meer passagiers

Schiphol heeft in de eerste helft van het jaar flink meer winst geboekt, doordat meer mensen met het vliegtuig reisden. In totaal pakten 36 miljoen mensen het vliegtuig via de drie vliegvelden die onder de Koninklijke Schiphol Group vallen: Amsterdam Airport Schiphol, Eindhoven Airport en Rotterdam The Hague Airport. Op die laatste twee vliegvelden is het niveau van voor corona zelfs weer bereikt.

30 augustus '24 ( 7:42)

In juli meer passagiers voor Schiphol

In juli van dit jaar reisden 6,3 miljoen passagiers van, naar of via Schiphol. Een toename van 5% ten opzichte van 2023. De meeste passagiers reisden naar Spanje, Groot-Brittannië, de Verenigde Staten, Italië en Griekenland. Het aantal vluchten van en naar Schiphol was 42.452, een stijging van bijna 4% ten opzichte van 2023. Daarover bericht Schiphol.