Site logo
searchclose
Artikelen
Vacatures
Bedrijven
search
add

Zaanse Jachthaven Nauerna (400 ligplaatsen) krijgt nieuwe eigenaar

Door Redactie Nationale Transportgids
schedule 4 min
location_on [xx]km
Per 1 september 2020 wordt Jachthaven Nauerna overgenomen door Jurgen van de Port en Leendert Maat. Sinds 2011 is de jachthaven vlakbij Amsterdam in handen van Pepijn Doeswijk. Gedurende de afgelopen negen jaar heeft Doeswijk de haven volledig voorzien van nieuwe steigers en nieuwe elektrakasten. Ook zijn het havenkantoor en restaurant volledig gerenoveerd. Dit meldt Jachthaven Nauerna.

Met 400 ligplaatsen is Jachthaven Nauerna een van de grotere jachthavens van Noord-Holland. De haven is één van de 25 jachthavens in Nederland die naast de Blauwe Vlag ook de Groene Wimpel voert. Een jachthaven verdient deze wimpel als bovenop de internationale criteria extra inspanningen gedaan zijn op gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen en verduurzaming.

‘Locatie van Jachthaven Nauerna is perfect’

Leendert Maat zal per 1 september beginnen en Jurgen van de Port zal per 1 oktober beginnen. Jurgen en Leendert hebben beide aan de hotelschool gestudeerd en ze hebben de afgelopen dertien jaar aan het roer gestaan van een groot vliegtuigcateringbedrijf op Schiphol. Een jarenlange droom om samen te ondernemen wordt nu werkelijkheid. „Wij zijn enorm blij met deze kans en doen er alles aan om deze succesvolle haven in de huidige vorm voort te zetten. Uitstekende dienstverlening en kwaliteit staan bij ons hoog in het vaandel”, aldus Leendert Maat.

“De locatie van Jachthaven Nauerna is perfect”, voegt Jurgen toe. “De haven ligt precies tussen Amsterdam en IJmuiden in en het is de eerste haven die je tegenkomt vanaf IJmuiden. Vanaf Jachthaven Nauerna kan je alle kanten op. Haarlem, Amsterdam, en het Zaanse achterland zijn op korte afstand en gemakkelijk te bereiken.”

Jachthaven Nauerna verhuurt vaste ligplaatsen, er is een passantenhaven en zijn er sloepen te huur. Bij Brasserie Nauerna kunnen mensen terecht voor een lunch, diner en borrel, met uitzicht over de haven.

Door: Nationale Transportgids

07 maart '25 ( 8:59)

Centrumgebied van Amsterdam wordt uitstootvrije zone voor pleziervaartuigen

Per 1 april 2025 is het centrumgebied van Amsterdam een uitstootvrije zone voor pleziervaartuigen. Men mag er varen op spierkracht, elektriciteit of waterstof. Er gelden overgangsregelingen voor booteigenaren. De uitstootvrije zone is het centrumgebied van Amsterdam inclusief de Singelgracht. Doorgaande vaarroutes vallen buiten de uitstootvrije zone. Hier mag men ook varen als de boot niet uitstootvrij is. Daarover bericht de gemeente Amsterdam.

05 maart '25 (12:15)

Ook Rotterdamse terminals ECT naar BlackRock na Panama-deal

Het in Hongkong gevestigde conglomeraat CK Hutchison verkoopt ook de containerterminals in Rotterdam van ECT en andere havenactiviteiten buiten China. Dat maakte het bedrijf gelijktijdig bekend met de aankondiging van een deal rond de havens bij het Panamakanaal.

26 februari '25 (16:00)

Havenondernemers dringen aan op snelle invoering industrieplannen

Bedrijven in de Rotterdamse haven dringen aan op het snel invoeren van de industrieplannen die de Europese Commissie heeft aangekondigd. De havenondernemers, verenigd in ondernemersorganisatie Deltalinqs, zeggen dat de plannen er goed uitzien om de Europese en Nederlandse industrie "weer op voorsprong te zetten".

21 februari '25 (14:45)

Handelsoorlog is sowieso nadeling voor haven Rotterdam, stelt topman Havenbedrijf Rotterdam

Als de dreiging met importheffingen door de Amerikaanse president Donald Trump uitmondt in een handelsoorlog, is dat sowieso nadelig voor de haven van Rotterdam. Handelsbarrières zijn slecht voor de wereldeconomie en benadelen daarmee ook de grootste zeehaven van Europa, zei topman Boudewijn Siemons van het Havenbedrijf Rotterdam in een toelichting op de jaarcijfers.

21 februari '25 (13:30)

Havenbedrijf Rotterdam denkt nadrukkelijker aan weerbaarheid

De haven van Rotterdam werkt de komende jaren nadrukkelijker aan weerbaarheid van handelsstromen in Noordwest-Europa. Door handelsspanningen dreigt de wereld uiteen te vallen in verschillende machtsblokken. In zijn strategie voor de komende vier jaar zoekt het Havenbedrijf Rotterdam daarom naar manieren om vervoersstromen minder kwetsbaar te maken, zegt topman Boudewijn Siemons.

21 februari '25 (10:45)

Overslag Rotterdamse haven gedaald door tanende vraag naar kolen

Via de haven in Rotterdam zijn vorig jaar opnieuw minder goederen vervoerd. De overslag daalde in 2024 met 0,7 procent. Dat kwam vooral doordat er minder kolen en ruwe aardolie via de grootste zeehaven van Europa werd verscheept.

21 februari '25 ( 8:16)

Havenbedrijf Rotterdam en gemeente Schiedam werken nog langer samen

Havenbedrijf Rotterdam en de gemeente Schiedam hebben dinsdag 18 februari 2025 een samenwerkingsovereenkomst ondertekend. Daarin hebben zij opnieuw uitgesproken belangrijke partners voor elkaar te zijn. De havens van Schiedam spelen binnen het Haven Industrieel Complex (HIC) een prominente rol. Een goede samenwerking is daarom volgens beide organisaties van groot belang. Daarover bericht Port of Rotterdam.

20 februari '25 (10:55)

Hinder voor havenverkeer door wegwerkzaamheden: ‘Werk thuis of reis buiten de spits’

Automobilisten en transporteurs in de Rotterdamse haven moeten de komende maanden rekening houden met flinke verkeershinder. Van maart tot en met mei worden verschillende wegen aangepakt, wat kan leiden tot vertragingen tot een uur. Rijkswaterstaat adviseert forenzen om indien mogelijk thuis te werken of buiten de spits te reizen. Dit meldt het AD.

19 februari '25 ( 9:23)

Binnenvaartschip botst tegen sluisdeuren in Lith: ernstige schade en scheepvaart gestremd

Dinsdagmiddag is een binnenvaartschip tegen de deuren van de sluis in Lith gevaren, waardoor de deuren zwaar beschadigd raakten. Dit ongeval heeft ervoor gezorgd dat de scheepvaart voor grotere en hogere schepen momenteel niet mogelijk is. Dit meldt het Brabants Dagblad

18 februari '25 (14:45)

Zeelandbrug volgend jaar twee maanden dicht voor reparatie scheuren

De ruim 5 kilometer lange Zeelandbrug gaat volgend najaar maximaal acht weken dicht voor noodzakelijk onderhoud. Beweegbare delen van de brug, die de Zeeuwse eilanden Noord-Beveland en Schouwen-Duiveland verbindt, moeten gerenoveerd worden omdat er scheuren in het staal zitten. "We moeten uiterlijk in 2026 de boel aanpakken, zodat we voor de toekomst de veiligheid kunnen garanderen. We kunnen het niet langer uitstellen", aldus gedeputeerde Harry van der Maas (infrastructuur en mobiliteit, SGP).