Artikel Dockwize: van paniek naar vertrouwen
Toekomstbestendiger
Zoals veel ondernemers dacht ook Lydia eerst ‘Is dit wel iets voor mij?’, maar één aspect trok haar over de streep. “Er stond bij dat het ook was om je bedrijf toekomstbestendiger te maken. Dat was voor mij de reden om me in te schrijven.”
Waar rijden we naartoe?
Tijdens het SOS-programma werd Lydia uitgedaagd om verder te denken dan ze altijd al deed. “Over onze doelgroepen bijvoorbeeld en welke waardeproposities we bij hen innemen. Daar had ik wel een beeld bij, maar nu is dat veel verder uitgediept. Verder heeft het programma er vooral voor gezorgd dat we bewuster zijn geworden van wat we willen bereiken. We zijn wel dagelijks bezig met transport, maar waar rijden we eigenlijk naartoe met ons bedrijf?”
Frisse nieuwe inzichten
Met ‘we’ bedoelt Lydia zichzelf en haar man. “Samen vormen we een VOF. We sparren regelmatig met elkaar en onze sparringpartner over het bedrijf , maar toch altijd met oogkleppen op. Het was goed om eens een ander in onze keuken te laten meekijken. Daar krijg je frisse nieuwe inzichten door. Hier moet je wel voor openstaan als ondernemer. Als je dat kunt, levert het je altijd wat op. Intensief is het wel, maar juist die intensiteit zorgt ervoor dat je op een andere manier gaat denken.”
APK
Lydia heeft zich nu ook ingeschreven voor het APK-programma. “Na het SOS-programma zijn we onder andere meer met online marketing gaan doen. Dit was altijd een ondergeschoven kindje binnen ons bedrijf. Maar sinds we daar aandacht aan besteden, worden we beter gevonden en heeft het ons bedrijf versterkt. Ik wil graag eenzelfde verdiepingsslag maken met andere onderdelen van ons bedrijf.”
Bron: https://www.dockwize.nl/over/succesverhalen/van-paniek-naar-vertrouwen
Link naar YouTube-video: https://www.youtube.com/watch?v=IGjQX7DIPn4