Park&Charge gaat 191 bestaande laadpalen in Utrecht en Gelderland vernieuwen
De 191 laadpalen gaan 'netbewust laden'. Dit betekent dat laadpalen minder stroom kunnen leveren wanneer sprake is van een overbelast elektriciteitsnet. Het opladen kan niet volledig stoppen. Een minimale laadsnelheid kan Park&Change op dit moment niet noemen.
Voor de eerste keer
Het is voor de eerste keer in Nederland dat op deze schaal laadpalen opnieuw worden gebruikt. In plaats van de bestaande laadpaal te verwijderen en te vervangen voor een nieuwe laadpaal vervangt Park&Charge alleen de onderdelen van de laadpaal waarvoor dat nodig is.
Vijfhonderd laadpalen per dag
Volgens Jeroen Roeloffzen, CEO bij Park&Charge, moeten er in Nederland tot vijfhonderd laadpalen per dag bijgeplaatst worden om alle elektrische auto’s in 2030 te kunnen laden. 'Dat halen we alleen als we de bestaande palen blijven gebruiken en ondersteunen.'
Gemeenten
De nieuwe laadpalen staan in de Gelderse gemeenten Apeldoorn, Barneveld, Ede, Nijkerk, Nijmegen, Overbetuwe, Rheden, Scherpenzeel, Wageningen en Zevenaar en het Utrechtse Veenendaal.